Dominik Puk – visibilium et invisibilium 14 listopada 20221 września 2024 admindzieje się https://youtu.be/4uxIqCwyg7s?t=6 „Visibilium et Invisibilium” to intermedialny spektakl dźwiękowy skomponowany przez Dominika Puka.Serdecznie zapraszamy na premierę tej wyjątkowej kompozycji, której dokonamy wraz z Poznańską Orkiestrą Laptopową – Lambda Ensemble!11 listopada 2022, godz. 19:00Centrum Kultury Zamek w PoznaniuSala Wielkawykonawcy:Trans-for-Matha Ensemble:Anita Kander-Marchewka – fletNatalia Kok – obójAdam Knobel – klarnet basowyMateusz Wrzosek – saksofon barytonowyIrmina Stasiak – kontrafagotPaulina Chudzyńska – waltorniaRafał Wołos – puzonSandra Mika – perkusjaKarolina Kocik – harfaJakub Czerski – fortepianRyszard Lubieniecki – akordeonPiotr Kosarga – skrzypce IAgata Doszczak – skrzypce IIJulia Polowczyk-Janocha – altówkaMartyna Słojewska – wiolonczelaPiotr Cienkowski – kontrabasLambda Ensemble (Poznańska Orkiestra Laptopowa):Julia BartczakJoanna CzarnyWiktor GórskiJoachim KaszubaWojciech KaszubaMiłosz KędraAnna KonstantynowiczLaura SlebiodaJustyna ToberaWiktor ZawistowskiJustyna Tobera – ruchMichał Janocha – dyrygentOd kompozytora:„Ukryte złożoności rządzą procesem słuchania muzyki.Od lat fascynuje mnie ta właściwość wyobraźni ludzkiej, by „spojrzeniem umysłu z dziwną szybkością” na obiekt, „chwytać” go w ten sposób, że widzi się nie tylko jego sens i właściwości fizyczne czy praktyczne, ale także dostrzega się jego podobieństwodo własnych doświadczeń psychofizycznych (sonicznych, kinetycznych, sensorycznych, toku myśli i in.Pomysł spektaklu wychodzi właśnie z tego momentu – gdy ruch dźwięków, zarówno instrumentów akustycznych jak i elektronicznych, spotyka się z gestami światła, gestami projekcji wideo, gestami ruchowymi wykonawców, słowem, znaczeniem, kontekstem…a operowanie prędkościami owych warstw, ich „spotkaniami”i „rozejściami” pozwala się przyglądać z różnych perspektyw złożonościom kontekstów i jakości procesów muzycznych.Ujawniając złożoności zmian ciśnienia powietrza (wypowiadanego słowa, impulsowego dźwięku klasku w dłonie, czy zapalanej zapałki) dzięki aparaturze Schlierena otrzymujemy precyzyjny wizualny obraz, jak dźwięk powstaje, oraz jak wygląda. To daje szerokie spektrum możliwości dalszych tłumaczeń, wyobrażeń, zestawień, które tworzą tkankę mojego spektaklu dźwiękowego.Tylko… jak daleko rozchodzą się fale na wodzie?”Mikołaj Pochylski – konsultacje ws wykorzystania Schlieren OpticsZrealizowano w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa NarodowegoPartnerzy:Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego,SMEAMuz Poznań